onsdag 22 augusti 2012

Lovisa Historiska Hus i helgen och fint väder önskas.

Jag skulle behöva fint väder till veckoslutet.

Och närmare bestämt till dessa orter:
Soligt på lördag hela vägen
från Lovisa =>Åbo.
Soligt på söndag i Lovisa.

På lördagmorgon är det meningen att styra kosan mot Åbo.
Vi skall snoka oss igenom ALLA inredningsaffärer som finns i den trakten.

Och hela helgen så är det  Lovisa Historiska Hus.
Dit hinner jag först på söndag...

Lite reklam för min nuvarande hemstad Lovisa måste jag passa på att göra.
Om ni inte annat har för er (och har ni så annulera! ;)
För nu lönar sej att åka till Lovisa just denna helg.
Stan är full av människor, loppisar och antikt i trädgårdar och gränder.
Hantverksmarknader och en hel bulevard med närproduserat mm.
Det finns ett café Vaherkylä.. där måste man bara ta en kakbit o kaffe.
Och för att inte glömma inredningsaffärerna!!

Och sen alla hus förstås.
Du bara traskar in i det som finns på listan och som ser ut att vara intressant.
Eller okey visst måste du köpa biljett först för 12 euro och då gäller det både lördag och söndag.

HÄR (klick) är mitt favorithus som jag besökte i fjol. Hade kunnat flytta in ögonaböj. Få se hur det går i år..
Har redan sett ut ett nytt för söndagen....
I ett reklam tidning som kom på posten så lär det följa den bondromatiska
fransk-danska Jeanne D'arc Living-stilen (superfina bilder). Det låter väl bra eller hur.....


SES VI PÅ SÖNDAG...........


2 kommentarer:

  1. Satte en länk på Facebook om det här inlägget för det är ju bra reklam för LHH. Som liten bodde jag granne med Konunngsdammen, vi åkte skridsko där. Men då bodde inte Olga och Markku i huset, det såg helt annorlunda ut på den tiden, men visst är det superfint och mysigt i dag!

    SvaraRadera
  2. Det låter som att du kommer att få ett toppentrevligt veckoslut! Skulle nog gärna komma till Lovisa, men jag skall på kräftskiva till stugan ..
    kram Tini

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...