fredag 15 mars 2013

Eftermiddagskaffe!

Solen lyser in i köket,
och jag bjuder MrJärki på Päiväkahvit (kaffe)

Av en bullalängds halva gjorde jag tärningar.
Dom i smorda ungsformar.
Vispa ihop några ägg
(JAG FICK 3 ÄGGSKAL IGEN)
Krydda med kardemumma och lite vaniljsocker..
Och eftersom det är K18 päiväkahvit,
så kippa jag i en ordentlig skvätt kaffelikör.
In i ugnen ...tills de är färdiga..
Kaffemaskinen blanda ihop espresso och kakao...
Vackraste muggarna och lite kakao på ytan.
Långsamt bläddra runt i Jeanne D'Arc living tidningen.

Dethär kallar jag kaffepaus!


******samma på finska ******

Aurinko paistaa keittiöön ja minä tyttö kutsuin MrJärjen päiväkahville...

Pullanpuolikkaasta tein kuutioita.
Ne asetetaan voideltuun uunivuokaan.
Vatkataan muutama muna, sain taas muuten liisää kuoria!
Maustetaan kardemummalla ja vaniljasokerilla..
Ja koska nämä päiväkahvit ovat K18,
niin lorautin aikamoisen kulauksen kahvilikööriä sekaan.
Ja uuniin...kunnes ovat valmiit.
Kahvikone Cupsolo keitti espresso-kaakao juoman.
Kauneimmat mukit pöytään ja pikkasen kakaota pintaan.
Ja uusin Jeanne D'Arc living lehti.

Tästä on hyvä kahvitauko tehty. 






3 kommentarer:

  1. Ja nog skulle man gärna smyga sej in på kaffe till dej ! Sitter här och skrattar när jag läser.. Du är för bra!
    Ha det skönt !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Det var ett lyxigt eftermiddagskaffe.
    Trevligt veckoslut!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  3. Verkade inte så väldigt svårt att göra, men ger en känsla av lyx!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...