onsdag 13 mars 2013

Nåldynan.

Tänkte det skulle vara bra att börja på ett litet projekt,
så att jag får det klart också.

Det var kanske lite i minsta laget dagens syjobb,
när det bara blev en nåldyna.
Men jag håller också på och städar sy/blogghörnan.
Och det mina vänner är inget smågöra.
I synnerhet när dagens tema är tömma,rensa,
släng om du inte behöver.

Jag har två hyllor över arbetsbordet, brunbetsade.
För flere månader sedan köpte jag vita hyllor.
Och där behövs MrJärki och hans borrmaskin.
Så om allt går väl och jag har kunnat berömma honom
hur snygg och stark hans ser ut med borrmaskin i handen..

så borde jag ha hyllorna upp imorgon ;)




**********samma på finska ***********


Tämän päivän teema on ollut siivoa, tyhjennä...
ei mikään helppo "keikka" kun kyseessä on ompelu/bloggausnurkka.

Kankainen ilmoitustalukin oli niin täynnä kuvia piirustuksia 
-näitä haluan joskus tehdä- mielessä sinne niitattu.
Nyt on karsittu.
Ja iskihän siinä samalla sellainen pieni ompeluhalukin.
Todella pieni, neulatyynyn kokoinen.
Siinä seinällä kun oli sellainen kuva, ompelukoneeseen sidottavasta mallista.

Nyt olisi sitten vain sellainen homma jäljellä mihin tarvitaan
mies ja porakone.
Kaksi hyllyä pitäisi vielä vaihtaa.
Mutta eiköhän se onnistu, kun alan kehuman miten komealta hän näyttää porakone kädessä...



Tämä ihana kangasmökki oli Tukholmassa, en laita tätä kuvaa siihen taululle. En todellakaan tee tällaista.

1 kommentar:

  1. Nåldynan fastsatt på symaskinen, det var slugt gjort.
    Trevlig onsdag!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...