tisdag 27 augusti 2013

Jag fick ett hjärtskärande mail...


av en ledsen mamma till en ännu mera ledsen liten flicka på 5år.
Lillflickan hade för 3år sedan fått av sin mormor i Sverige en Bukowski nalle , som kom att bli hennes allra bästa vän.

Sorgligt nog så blev det inbrott i familjens bil i Grekland, och tjuven stal också lillflickans väska som innehöll hennes bästa vän, Bukowski nallen. Flickan är otröstlig och mamma sökte med ljus och lykta efter en likadan.

Så hon googla Bukowski nalle och kom till min blogg.

I min blogg finns ett inlägg från 2010 med en bild av mina nallar uppradade på en säng i gästrummet.
Jag skrolla fort fram inlägget och kolla fotot. Men tyvärr.... den nallen mamman menade,
så var inte en sådan fin nalle,
Utan en av mej sydd för evigheter sedan på en nallekurs som hölls på medborgarinstitutet.
Mamman hade också lagt med en bild av den otroligt söta flickan som sover med armen om sin bästa vän.

Med tungt hjärta måste jag svara mamman att tyvärr så liknar min nalle hennes gula Bukowski,
men det är inte alls en sådan som hon saknar. Oj vad jag ändå hade viljat hjäpa tösan.


2 kommentarer:

  1. Oj det var ett ovanligt mail...
    Hoppas det löser sej !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Hej,
    kolla cafe Vaherkylä i Lovisa. Jag har ett minne av att de där säljer Bukowski nallar. Hälsningar Nina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...