söndag 11 augusti 2013

Jag tycker inte om båtar!!

Fast jag alla somrar
hela barndomen bott vid (i) sjön,
så tycker jag inte om båtar!
Eller jo nog dom, man dansar hela natten på! ;)

Så när sonen meddela att de avhämtar mej
på lördag för en heldag på sjön,
så fundera jag ut många passliga ursäkter.

Men lät mej småningom övertalas,
och bra det, för vi hade en fin heldag på sjön.

Fast jag var nog lite orolig, för ni förstår
att då när Gud hade världen färdig!!!??
Så blev han över med ett jättelager med sten.
Vet ni vad han gjorde med dom?!
Jo dom kasta han sen då allihop i Pernå skärgården. ;)
Onödigt att söka... det här finns inte tryckt i bibeln!

Vi åkte till Lovisa,och sen svängde kaptenen mot Svartholm.
Där åt vi mat och promenera lite omkring bland ruinerna.
Roni och hundarna behövde springa,
och jag behövde fast mark under fötterna.

Sen blev det Kabböle där sonens kusin finns.
Moderjord under fötterna igen.
Jag undrar om det var jag eller hundarna
som var gladast över det.

Summasumarum...
en riktigt fin dag med "mina ungdomar"
Och jag kom underfund med att sonen,
han är både duktig och försiktig på sjön och hans "hoppilandkalle" otroligt vigulant trots att hon är gravid.

Jo ni läste rätt.
Jag skall  bli famo i vinter igen <3



                      Jag behövde inte gå på plankan, jag kunde uppföra mej!

Den gravida och vigulanta "hoppilandkallen" klara alla landsättningar galant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...