torsdag 19 juni 2014

Burn the Bikini.. Brownies.

Idag jobba jag sista dagen,
för jag börjar semestern på måndag.
Om jag inte vinner på lotto förstås....
Jag är ju inte den som skulle säga
-ja si jobbet skulle jag inte sluta om jag vann lite guldpengar.
Nehej du ..jag skulle sluta på direkten..
och sen endast åka dit till kaffepauserna
och julfesten.

Vid dethär laget så vet ni säkert om vårat system med semesterbulla.
Ingen vågar lämna huset för semester utan att bjuda på kaffebröd.

Jag baka sådana kaloribomber, så mina kära kollegor får bränna sina bikinis på juhannibrasan.
Mina bikini brownies innehöll ett paket smör, 9ägg, 500gr choklad nästan ett kilo socker.....
mascarpone och vispgrädde.....



Att bjuda på de här så ingår i mitt nya motto...
*kära gud, om du inte kan göra mej smal...
så gör då förtusan åtminstone mina vänner tjocka*
Tyvärr....
så var dehär bakelserna så goda... så jag åt själv säkert 2stycken -suck-
Tur att min bikini brann redan för 10år sen ;)
Den som vill ha reseptet så hitta ni den hos Suklaamarenki , tro mej de är supergoda.


4 kommentarer:

  1. De ser supergoda ut! Idag räknar vi inte kalorier, utan firar med god mat och dricka :) Glad midsommar!
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt Tini... och nog har vi frossat i vackert och gott.

    SvaraRadera
  3. Det är jätteviktigt att ta väl hand om sina kära kollegor. Kan tro att dina brownies var uppskattade.

    SvaraRadera
  4. Jo de försvann i ett nafs...men åandrasidan det gör allt som lämnas på bordet i vårat kafferum :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...