söndag 29 juni 2014

Må f*n ta Ingeborg....

För en tid sedan så läste jag i bloggen Hemma hos Ingeborg 
hur hon rörde ihop en kaloribomb.
Rocky Road kallas godheten,
och jag kände genast att dethär skall prövas.

Under helgen rörde jag ihop min RR.
Smält choklad, nötter&frukt blandning, marshmallows,franska pastiller..
ÅU MAI GAD!!
Det var sååå gott.
Den smälta chokladen och de hårda nötterna i en salig blandning med skumgodis bitar. Åååhh.
Jag skar i ganska småbitar, för det är faktiskt sött och mäktigt.

Nu efter kvälls te så tog vi sista bitarna!!
Visserligen har vi haft gäster i flera varv som hjälp till...
Men jag hann knappt lägga fatet i diskmaskinen så planera jag redan nästa sats, och vad man kunde blanda i den gången.
Så jag säger nu bara
-må f*n ta Ingeborg som inledde mej i frestelsen ;)
men hos henne hittar ni receptet, det lönar sej....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...