söndag 13 juli 2014

Krasilnikoff.

Fredagen var en riktig "naistenpäivä"
Börja dagen med att vinka av MrJärki då han tog riktning mot Sulkavan soudut.
Jag och en väninna ,vi tog riktning mot Hyvinge och omnejd....
En resa som borde ha tagit 3timmar, tog 7timmar!
Vi var på shoppingresa.... inriktade på inredningsaffärer,rea kläder och skor...
Jag kom hem med ett paket muffins formar och en bullalängd!!!
Väninnan var ännu sämre.

Vi var t.o.m till ett litet loppis i Turenki.
Det var en ganska otrolig upplevelse.
Där var ett allmänt sorl då vi kom in.
Sen så sa jag ngt på svenska till väninnan.
Det blev knäpptyst och 13 ögon riktades mot oss...
13st för en gubbe hade sjörövar lapp på ett öga ;)

Men utan större kravaller så kom vi ut med hedern i behåll från ett otroligt städigt loppis.
Utan att köpa något.
Varför uppskattar MrJärki inte dehär resorna bättre,
utan orkar gruffa om sånt som hänt...
7 timmar på fläng fodra en god sallad hemma, 
och vips fanns det två väninnor på kvällskaffe med rockyroad.

Här är en av mina Krasilnikoff muggar som jag köpte från Hangö tidigare. (6,50 st)
Hade nog hellre köpt beige med vita prickar,
men gilla inte att den hade en röd rand högst uppe så det blev ljusblåa.

1 kommentar:

  1. En sådan resa!
    Men dina '' Hangö muggar '' är i min stil, skulle nog kunna ha sådana.
    Ha en skön fortsättning på söndagen!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...