onsdag 8 mars 2017

En till.

Ibland tror/vet jag, att jag nog är en häxa, eller något liknande på riktigt.
(MrJärki läser dethär troligtvis via google translate och nickar fanatiskt....)

Det finns ett Loppis i stan som jag brukar besöka, ganska sällan men alltid någongång.
Flere dagar tänkte jag på hemvägen att ett besök idag då...äh jag skyndar hem istället.
Sen en dag kom "The Känsla" i trafikljuset...och styrde till loppiset genast!
Och där stod min ljusstake bland all bråte i ett bås.
Fem minuter senare fanns jag i samma trafikljus igen, överlycklig.

Ni förstår... jag har fått dille på dessa Iittalas Festivo ljusstakar.
Den dagen jag hittar den högsta av dessa ljusstakar på loppis,
får nog ambulansen hämta mej.
På båren ligger jag... och i höger nävan stadigt en glas ljusstake.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...