måndag 13 september 2010

Hemma hos Oss




Tänkte visa lite hur jag bor, vårat hem finns i en liten by i Östra-Nyland. Här har jag fixa och greja i 4 år nu och det är långt ifrån färdigt ännu, det blir det väl inte heller. Ide'er finns det hur mycket som helst, det är tid och tid och tid som fattas... bekant?!
Lupiner i stora kannor är ett måste varje sommar.och mitt kök är som gjort för en sådan bukett på köksbordet. Bänken på bilden  var brun  från början men den målades vit, eller den skulle bli vit, nu är den så där Shabby chic och jag är ganska nöjd egentligen. Dynorna är sydda av ett Laura Ashley tyg, det syns inte på bilden men infodringen och knytbanden gjorde jag i ett smårutigt blått tyg.  För det mesta är det byns katter som firar siesta på bänken,de passar på när vi är på jobb.....
Nu måste jag sluta och ta mej till jobb, är "begåvad" med en kvällstur idag. Fast jag helst ville vara vid min symaskin, håller på med Lamm
                                              

2 kommentarer:

  1. Hej,
    Vilken bra blogg du har, har nyss hittat den och har läst en del. nu undrar jag var du har hittat mönstret på dina fina lamm. Eftersom du syr en del, kan du väl lägga ut en del bilder.
    Hälsningar Ewa
    Maila gärna svaret på frågan till min mail adress

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ewa, jag försökte på din mail men det gick inte..
      Lammen är från Tilda böckerna, Du vet Tone Finnanger!
      Och där finns också ett mycket bra mönster.
      De är super lätta att göra... vid dethär laget har jag säkert sytt 70-80 stycken av dem.Och inte ett enda finns kvar hemma...

      Roligt att du trivs "hos" mej, och välkommen igen.
      Fråga bara igen om du funderar på lammen.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...