lördag 15 januari 2011

Obotlig feber!

Vi har haft en kall men SOLIG dag idag.
Och så som jag har väntat på det ljuset.....
jösses hur köksdörrarna ser ut i dagsljus!!!
Fort ut ....och dagen tillbringa vi sedan  i en av stadens bilaffärer
för mannen lider av svååår bilsjuka.
Det verkar nästa vara av den obotliga sorten,
för den är återkommande med jämna mellanrum. ;)

Som den trogna sambon fanns jag vid hans sida bland alla plåthästar,
boooooring....
men butiken var stor och luftig och solen lyste in genom jätte fönster.
Och visst fanns där ju bekanta att prata annat än bilar med, trevligt!!

På hemvägen fick jag mannen övertalad att stanna vid 2 loppisar.
Nu måste jag bara erkänna att jag är ingen loppis människa!!
Det är den unkna lukten, som gör att mitt morgonmål får för sej att röra på sej :(

Men jag söker min tavelram på allvar... och visst såg jag annat roligt också.
en rolig träkulram, 2 stora koppar skålar( stora som fat)
ett ställe sålde dom linnetyger... köpte ingenting... tyvärr ingen ram i min smak.

Via blombutiken åkte vi sen hem,
Köpte en stor tulpanbukett för vi ska gå här i byn på kaffe imorgon.
 (nu vet hon att ta färdigt fram en stor vas  ;)   )

Men nu väntar bastun ,och korgen är full av nybakta semlor.

2 kommentarer:

  1. Ja har nog ett sug efter bastu. Min olycka var min bil i dag, tusan oxå.
    En bil med alla rackerier och servon for....Så ser pengarna brinna....
    Men det är världsliga ting......så det ordnar sej. Men du vet att röra sej på landet utan bil...
    Men en skön lördagkväll till dej...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Känner igen den sjukan, och det finns tyvärr bara en medicin som hjälper...burana skulle vara myyyycket billigare ;)
    Som tur var jag i arbetet då solen sken, har inte sett våra köksgavlar som jag målade i solljus ännu, gulp....
    Skön kväll!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...