onsdag 26 januari 2011

Vårdledig i hjälpköket

Idag skall vi gå in i mitt hjälpkök.

Jag har på arbetsbänken 2 julrosor,
dom ser förjävliga ut!! På riktigt!!
Men dom är i liv...
och jag tänker hålla dom levande tills marken tinar,
fast jag också skulle  måsta ta vårdledigt från jobbet...

Styrelsen på jobbet skulle nog sätta kaffe i vrångstrupen
när dom behandlar mitt ärende..
- 4månader vårdledigt för 2 julrosor!!
Men det skulle nog sitta bra med ledigt i månader och
hålla substral i ena handen och en bra bok i den andra ;)

Men det fiffigaste jag skulle visa är grejen
som håller diskatrasan snyggt på plats.
Jag har en i köket också!
Alltså ingen våt trasa hängande över kranen.
Den är  Made in Finland by Magisso
Samma magisso har också en kakspade som är ganska rolig.
Inte vacker men rolig, alla kakbitar blir precis lika stora.
(Till mina bröders förtret på julen,
när det var meningen att ta en SUPERSTOR kakbit)

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...