torsdag 13 januari 2011

Vad har hänt!

HEIDI ÄR OCKSÅ SYDD PÅ EN KURS
Blev lindrigt sagt förbannad på mej själv idag!
Vad har hänt på 20 år??

Förr, i mitt "förra" liv alltså,
skulle jag ha uträttat underverk när klockan visar sängdags!

*  kl. 05.30 Skötte 60 djur
* tog emot dagbarnet
* sysselsatte barnen på förmiddagen
* fryser ner 20 kg maletkött
* semledeg
* mat
* baka något till e.m kaffe
* barnens dagslur
* djurläkare
* sydde en ny college dräkt till sonen
* ute med barnen
* matbutiken
* kör svärmor till byn
* skötte 60 djur
* kvällsmat
* t.ex. porslinsmålningkurs,sy-lapp-täckekurs eller kanske blombindningskurs
* nattsaga
* sy den beställda brudnäbbsklänningen färdig
* plocka undan
* kl.00.30  ZZZzzzzzzz

Vet ni vad jag har gjort idag....

* kl. 05.30 klockan ringer
* Morgontidningen
* Strykt en skjorta
* Släckte utejulgrans belysningen för säsongen
* Tala i telefon 1timme....
* dammsuger..... kanske

Visserligen jobbar jag 8 timmar ytterom hemmet nu,
men en bråkdel kunde man väl för tusan få gjort...
Det är klart jag 20 år äldre och jobbar inte med samma sak mera, 
men för tuuusan...
Och vad har hänt med den "vänstra handen" ,
den som förr gjorde allt möjligt, typ hängde en gardin när högern rör i grytan!!
Jag stiger visserligen upp samma tid som förr, 
men går också i säng.. 3 timmar tidigare!
Tänder nog läslamppan vid sängen,
men boken hinner jag sällan öppna (ZZZZzzzzzz)

Alltså nu fram med solen så att jag vaknar ur mitt vinter ide!!
Idag tänker jag bryta mitt förhållande med John Blund!!
Han vill bara ha mej isäng iallafall,
Ni vet, han har ju bara en sak på hjärnan!!  ;)

3 kommentarer:

  1. Det som har hänt är nog tyvärr att du har blivit GAMMAL!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Tilda, jag gissa allt att du ger mej svaret! ;)

    SvaraRadera
  3. Nej det där känner jag precis igen....jag tycker att jag är så lat numera...får inget gjort vissa dagar ;( skönt att vi är flera hihi... ;)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...