söndag 6 mars 2011

Första uteblomman

Idag har det varit en perfekt "vårdag"
Vi har haft solsken hela dagen,
takdropp från tidig stund
man bara känner att det blir VÅR!!
Ja jag tyckte nästan
att det lukta lite våt mylla när jag slöt ögonen...

Första blomman kom ute på trappan redan igår,
visst måste jag ta in den till natten ännu..
men jag bara måste ha dom...

Från stora blomsterladan i stan köpte jag också narcisser.
Tillsammans med syrenkvistar som jag tog in i vas i veckan
blev det nästan en påskbukett...
Och mina pärlhyacinter är ganska  fina ännu.

Så just nu finns det mycket fina blommor hos mej!!

Därför skall jag visa också hur min gullranka mår....
ett någorlunda grönt snöre som hänger längs skåpet!!
Minns inte ens när den fått vatten...
Som sagt jag var pyroman
inte hortonom i mitt förra liv  ;)
Tänään ollan nautittu ihanasta kevätpäivästä.
Eilen laitoin jo mininarsissit ulos rappusille,
pakkohan ne on yöksi sisään ottaa vielä.
Mutta oli vain ihan pakko saada.
Samalla ostin myös Plantagenista leikkonarsissit,
ja koska olin viikolla jo poiminut syreninoksia,
niin sain kauniin keväisen kimpun keittiöön.
Talossa on nyt monta hienoa kukkajuttua,
PAITSI olkkarissa on kaapinpäällä viherkukka
olisko kultaköynnös suomeksi...
nyt se on sellainen "suhtkohtvihreänaru"
Näin meillä :)

3 kommentarer:

  1. Ja, nog måste tro att våren är på väg! Urläckra blommor du har!!!

    Önskar dig en fin ny vecka!

    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Oi miten ihanan keväinen kimppu narsisseja, ja syreeniin olet saanut noin isot hiirenkorvatkin ! Kyllä kevät on jo ovella :)
    Älä kuule välitä kirjoitusvirheistä, ei haittaa yhtään ja niitä voi tulla minullekin...
    Aurinkoa sinulle :)

    SvaraRadera
  3. Det är så roligt när man får börja njuta av det första vårblommorna, även om det blir innomhus ännu så länge.
    Jag har suttit ute och druckit kaffe i solen i dag :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...