tisdag 15 mars 2011

Snusa på våren

Kom hem efter 4 dagar i Prag
I' m in love!!
Vilken vacker stad.
Det var såååå rent överallt,
Vårat hotell det fanns mitt i centrum,
Liberty, det kan jag varmt rekomendera !

Vi har sett den världsberömda klockan
och klättrat upp i mini eiffeltornet,
druckit öl, eller mannen ,för  jag förstår mej icke
på denna fraggandedryck.
Hot wine, varm kakao, snödroppar, ute terasser ....
med andra ord perfekt mini semester.
Jag har shoppat kristall och de vackraste påskäggen,
men dom får ni se senare.
Hand i hand över broarna med gråa statyer och en strålande sol som
vittne!
Kolla vilken Runeberg det blev av mej  ;) 

Terveisiä Prahasta!
Täytyy muuten tunnustaa että minulla oli vähän negatiivisia
ajatuksia koko kaupungista...
mutta otan kaiken takaisin, ja lennän sinne taas.
I'm i love!!

Ostokset ovat kyllä aika pienet,
kristallia tietysti ja maailman kauneimmat
pääsiäismunat....


3 kommentarer:

  1. Oojaa ! Prag är helt underbar ! Vi besökte staden i somras och jag som inte gillar storstäder blev helt förälskad i staden. Broarna och tornen gjorde staden speciell. Vi bodde på"lilla sidan" under det stora slottet och bredvid
    barockträdgården.. Åkte seatsing med en gammal bil...Var förvånad att det fanns så många fina och vackra gamla hus. Oja jag kunde åka dit på nytt !
    Ha en fin dag !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Å´*suck* det låter sååå romantiskt...

    SvaraRadera
  3. Varmasti on kaunis kaupunki ja omenankukat jo nupuillaan, voi että :)
    Kivaa viikonjatkoa sinulle <3

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...