tisdag 8 mars 2011

Hyacinter i såsen

Internationella Qvinnodagen är just slut.

Egentligen så är det ju bara en dag
bland alla andra,
men visst skall man vara glad
att man är så lyckligt lottad
så man är född till kvinna i vårt land!

Och om man fyller 50år idag
då  kvinnodagen fyller 100 år
så heter man Sussi!!
Grattis ännu engång!

Mina pärlhyacinter de börja mer o mer likna ägaren,
bleka och glåmiga....
Tur att det blir semester nästa vecka :))))

                ************

Leikkasin viime viikon helmihyasintit.
Olivat kasvaneet mielettömän rumiksi :(
Mutta jatkoaikaa saivat vielä vanhassa kastikekulhossa.
Jotenkin ne minun mielestä muistuttaa omistajaa,
kalpeita ja nuutuneita!!
Onneksi on lomaa ensi viikolla. :))

4 kommentarer:

  1. Mina pärlisar var helt slaka liksom jag i mina ben idag efter en dag i backen.
    Ja nog är det som du säger att smaken ändras.. Men man vågar ju inte alltid säga det högt hemma... Fniss...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Sulla on kyllä niin hauskat jutut täällä :)) Mä en kyllä tuohon tilkkupeittosavottaan koskaan rupea, on se vaan niin työlästä..:) Helmihyasintteja itsekin ajattelin hakea, ne vaan kyllä aika äkkiä nuutuvat :) Mukavaa viikonjatkoa sinulle toivottelen!

    SvaraRadera
  3. Sanne, du har så rätt man måste bara tiga...och drömma :)

    Hilda, sinulla on sitten itsesuojeluvaisto kunnossa.... tämä blondi törmää kaikkeen ja yrittää kaikkee ( tuoreessa muistissa jouluinen kankaaseen väripainatus sotku... jemmasin sen hiivatin maalipurkin etten vaan yritä taas) ;))

    SvaraRadera
  4. Joo, ser du, därför föredrar jag (till de flestas fasa) PLASTblommor, heh...

    Kanske är det ett tecken på snålhet och "omistushaluinen" då jag inte kan sätta pengar på något som räcker bara för stunden? Kaffebröd köper jag nog! Det får jag njuta av i evigheter - vid höterna, runt magen...

    Trevlig torsdag!

    Kram Pia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...