fredag 4 mars 2011

Jag har köpt en VIRKNÅL!

Idag har jag gjort något som jag säkert ångrar mej ännu...
För jag har köpt en virknål
och tråd till en mormorsruta-filt.

Eller kanske det blir en liten dyna,
eller bara några lappar!!

För jag kan inte virka!!!

Så nu behöver jag sådan virkbeskrivning som man ger åt 7-åringar.
Inga svår tydda förkortningar,
helst flerfärgs bild beskrivningar.
Kan någon tipsa om en sådan www adress??

Skall man göra alla rutor lika...
eller byter man om färgerna.
Jag vill bara använda vit,beige,svart!!

Hoppas det är sådana färger på mitt Åldringshem ;)

TERVETULOA KAIKKI SUOMENKIELISETKIN.
Tänään tein jotain tosi tyhmää... taas.
Ostin lankaa ja virkkuukoukun, enkä osaa virkata!
Mutta kovasti  haluaisin saada kauniin peiton "isoäidinruuduista".
Ei mitään sen isompaa ;)
Ja haluan sen peiton olevan vain kolmesta väristä..
Naurattaa ihan ..peitto, hyvä jos saan muutaman ruudun!!
Mutta jos on joku hyvä, ja huom! helppo ohje...
kertokaa siitä minulle.

2 kommentarer:

  1. Japp så ska det låta... Du hittar en instruktions video på mormors-ruta hos Garnstudio.( www.garnstudio.se ) I vänstra balken går du till instruktionsvideos. Där hittar du virkvideos bla mormors-ruta.
    Vackra färger till din "pläd".... Hoppas det lyckas... Roligt att pröva på "nåt" nytt..
    Skön helg till dej !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Inga adresser kan jag ge men nog tummen upp och hurra-rop! ;) Ska bli skoj att se ditt resultat! Skön helg bloggvän!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...