måndag 6 maj 2013

En söndag i maj.

Tusan vilket flyt endel dagar kan ha.

Nu talar jag om min söndag.
09.15 var hela husets alla fönster tvättade utifrån.
Okey det tar 15 min.
Men tröskeln att börja är 15m hög. Och tro mej inte en jäkel i hela byn rörde på sej, så att de skulle ha fått beundra min arla arbetsiver.

Efter det så sydde jag nya dynor till bänken ute på terassen.
Småstäda den annars också lite.
Sydde också en bordduk till nästa veckoslut.

Tvättmaskinen surra, gjorde mat.
Satte blomlökar.
Städa en blomrabatt.
Kaffesnarvla med en väninna.
Plantera också violer i mitt loppis slaskämbar, som fick drama-queenen i mej att blomma i fjol.. ;)
På kvällen börja jag ännu klippa till ett lapptäcke.....
Vad göra för att få flere sådan dagar!


Olisipa kaikki päivät niinkun eilinen sunnuntai. Aamu alkoi ikkuna pesulla. 16 ikkuna ulkopuolelta pesin.
Eikä siinä mitään mutta kun kello oli 9.15! Normi sunnuntai aamu menee minulla yöpaidassa telkkarin ääressä kaikki sisustus ohjelmat pitää nähdä. Tai melkein.Nyt tallensin tärkeimmät.
Ja ikkunapesun jälkeen ompelin uudet tyynyt terassin penkille, ja vielä pöytäliina ensi sunnuntaille.
Pesukone pyöri, ruokaa laitoin, kukkamukuloita kaivoin maahan, ja kerkesin kahvit kaverin kanssa myös hörpätä. Aloitin myös tilkkupeiton palojen leikkaamista........Miten tällaisia päiviä saisi lisää.....

Tämä on se minun viime kesänä kirppikseltä ostettu laskiämpäri. Siitä meinasi tulla haarukat-jakoon-event .
Nyt se samainen kaunis ämpäri on kauniina roskakatoksen vieressä :)

5 kommentarer:

  1. Det var mycket mer än vad jag åstadkommer på en vecka :)
    Fast visst har jag dagar med flyt, tyvärr alltför sällan.
    Linnéa

    SvaraRadera
  2. Sådant skryt borde censureras av blogger....jag måste nog kontakta dom så att dom fattar att ha ett öga på dig:)

    SvaraRadera
  3. Så vackra dynor du sytt! De rutiga matchar fint med färgen på husväggen :)
    Ha en god fortsättning på veckan!
    kram Tini

    SvaraRadera
  4. De va som tusan, ja ibland kan de komma något konstigt över en att man bara får massor gjort på en dag.
    Det händer inte ofta, men då det hänt så är man nog ganska så nöjd med sej själv.
    Trevlig början på veckan!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  5. Jämmer vilken fart du på dej... Dynorna är ju så härliga... Slaskämbaret ser ju så välkomnande ut !
    Ha det bra och arbeta inte ihjäl dej :)
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...