fredag 3 maj 2013

Rosa rutor och en grön prins!

Vi skall på 1-års kalas i helgen.
En liten flicka firar sin första födelsedag.

Vagnen har jag köpt från Etola vill jag minnas.

Så jag bara sydde en madrass, täcke och dyna.
På täcket sydde jag ett blommigt hjärta som är vaddfyllt.

Nu får då  bara födelsedagsbarnet bädda ner allt som finns inom räckhåll.
Fjärrkontrollen, mammas skor, väckarklockan...

Jag hade hemma bara en grön groda som jag kunde ha att provligga vagnen.
Han såg lite besvärad ut bland allt de rosa.

*******************

Ollaan viikonloppuna menossa 1v. synttäreille.
Pienen tytön ensimmäiset synttärijuhlat.

Meidän lahja on puiset roosat nukenvaunut.
Ostin aikoja sitten nämä Etolasta jos muistan oikein.

Ja nyt sitten ompelin pohjalle patjan ja pienen tyynyn ja peiton.
Saa prinsessa siinä nyt sitten nukuttaa kaikenlaista ;)

Meiltä ei löytynyt kun vihreä kieroon katsova karvanen sammakko.
Mutta sain kuitenkin kokeilla miltä näyttää jos vaunuissa joku nukkuu.


Han är ju alldeles tydligt en prins!!!
Tässähän makaa aivan selvästi prinssi!!

3 kommentarer:

  1. Så sött, jag tycker att grodan ser ut som den skulle njuta av det vackra.
    Trevligt veckoslut!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  2. Jättesött! Så glad den lilla prinsessan kommer att bli :)
    Ha en fin helg!
    kram Tini

    SvaraRadera
  3. Vilken söt groda och vad fint du fixat. Vad kul att du kikade in hos mig och att du följer mig. Ha en härlig lördag. Kram Mimmi

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...