söndag 5 maj 2013

SPARTIPS!

Dethär skedde vid samma station
för något år sen. Jag är visst
illa tvungen att börja tanka någon
annanstans.
Jag har kommit på ett mycket fungerande spartips.

Måste nog erkänna att det gör vardagen ganska så besvärlig.
Men... du sparar dina pengar.

Efter jobbet i torsdags så stanna jag för att tanka bilen.
Full tank!
Gick in för att betala.
Bankkortet ville inte sammarbeta.
Kassapojken försökte igen...
samma sak, och kön växte.
-men ditt kort är inte i kraft mera, 4/13!

När fan har det blivit majmånad och när bytte det till 2013.
Jag har inget annat kort, fick jag framviskat.
Och såg framför mej hur jag tvättar bilar resten av majmånad.

Tur att det fanns en 50e bland kvittanserna,
och s-bonus kvittera resten.
Så det blev ett lyckligt slut.

MEN banken var stängd naturligtvis.
Tur att per telefon fick jag saken utredd och ett nytt kort skickas inom 3 bankdagar.
Alltså fredag-VECKOSLUT-måndag-tisdag.
På onsdag borde det finnas i mitt förfogande igen.

Jag jobbar så att det finns ingen chans att besöka bankdisken.
Så visst måste ni hålla med mej att
det här ett spartips som heter duga!


1 kommentar:

  1. Det var säkert inte trevligt men tur att allt sluta lyckligt.
    Trevlig söndag!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...