måndag 7 november 2016

Soda dekorations kakor.

Så klart måste jag också prova...Alla gör dom.
Alltså soda-pepparkakor.
Mina skall hänga i julgranen.

Receptet hitta jag i Kodin Kuvalehti,
men i princip så kokar man en gröt av maizena, soda och vatten.
Låter den kallna.
Sen bara bakar man ut den formens kakor man vill ha.
Det gäller också att komma ihåg i dethär skede att göra hålet,
om tänker hänga upp dem.
Jag hade mina i ugnen 80 grader ca 1 timme..

MrJärki han den olyckan koka kvälls te...
trodde han skulle få något gott till...när ugnsluckan börja smälla.

Mönster på kakorna fick jag av en kastehelmi ljusskål
och min mönster kavel.
Jag hade i min bakninglåda också en tub med vitt kristallpulver.
Alltså ät bart, men före detta datummet hade gått 2014.
Så jag pensla lätt mina kakor med lite blingbling ännu.

Så vid det laget blir MrJärki iallafall fast att han ätit av dekorations kakorna när skägget glimmar...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...