torsdag 10 november 2016

Tog in granen idag.

Kanske lite i tidigaste laget,
men om man har väntat i 50år så får man göra så.

Alltså jag har gjort mej ett "dockhus" av en trä vinlåda.

Den tiggde jag till mej när vi var på Sinne i Borgå och äta med MrJärkis son....
Två generationer stirra tomt ut genom fönstret,
när servitrisen helt glatt hämta mej lådan.
Den yngre versionen gav sen sin far en blick fylld av medlidande.
Nå....det är flera år sen.

Nu måla jag lådan för någon vecka sen, helt vit.
Sen besökte jag Riimikko i gamla stan.
Ni vet dendär ljuvliga leksaksaffären.
Nu skulle det handlas inredning.

Jag har en väninna som går på dockhus kurs,
och jag är ooootroligt avundsjuk.
Helt i onödan egentligen...
för jag vet att jag klarar inte av småpetande.
Och om jag nu mot bättre förstånd hade anmält mej,
och börjat knåppla på ett strykbräde av tandpetare....
så hade nog kursens lärare spänt blicken i mej
och skickat hem mej, innan mord skulle ske.
Men jag är ändå grön av avund!!!

Jag fick inget dockhus som liten!
Tänk er...enda flickan i familjen.
Orsaken var mina två yngre bröder.
-pojkarna bara söndrar sades det.

Fanken....
om dom hade frågat mej hade jag närsomhelst 
valt bort bröderna och fått ett dockhus istället.

Nu har jag ingen plats för ett dockhus,
som ingen får röra....så ett litet tittskåp passar mej bra.




"Lådan" finns nu i bokhyllan,, helt halvfärdig,
Det fattas taklamppa, mera böcker i hyllan och en större matta och julklappar under granen
och ......kanske en större låda i allafall.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...