onsdag 22 april 2015

Flower-power

Något sånt som blomprakt finns inte i detta hus.
Eller okey buketter och sånt,
men inget som skulle växa frodigt.
Fast mitt olivträd sen några år lever ännu,
det är något de ska jag säga er.
I ärlighetens namn har det nog sett illa ut ett par gånger.

Näe idag skall jag visa min vas från PerfectHome
som jag beställde för någon månad sen.
Det måste jag säga att den gillar jag.
Rosorna jag fick för någon vecka sen,
de hamna på simkurs.
Och det blev hur fint som helst.´
Lite rosa i vårt nu så blå/vita vardagsrum.

Väntar också på att första pionen skall komma i vasen.
En stor vit! Fast det blir från butiken i år ännu.
Pionen är inte planterad ännu på denhär gården.


Fin är också buketten med vitsippor som jag plocka från landsvägs diket i söndags,
och ännu finare och hållbarare
är min nya köksbords duk.
Tyget hitta jag på VanilleHome i gamla stan Borgå.
Eller duk och duk....
dethär "håsa" satte tygbiten på bordet och där blev den.
Får sy den innan duken åker i första tvätten.
En del är sen händiga och effektiva!
-suck-





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...