onsdag 1 april 2015

Över min döda kropp...

Så har jag sagt i säkert 10år redan.
När MrJärki försökt få viljan igenom om en tv i sovrummet.
Då vi bodde i min lägenhet i stan så fanns det inte så platta tv'n som idag,
så det fanns inte riktigt plats för dumburken.
Fast visst fördes diskussionen då också..
men över min döda kropp kommer det en tv in här
var det bestämda svaret.

Sen byggde vi huset på landet!
Nej!! Var mitt standard svar. Vi hade då redan två tv'n i huset,
där det bodde två personer.
Och med ett rappt tillägg
-över min döda kropp läggs en tredje i sovrummet.

Så flytta vi till radhuset i november.

Och så en dag så fråga han inte,
utan kom hem med en tv till sovrummet.
Och medan jag stod och kippa efter andan,
så meddela han snabbt
-jag tänkte på dej och köpte en VIT.

Till följande kom dumburken på väggen!!

Lite har han att fixa ännu för jag gillar inte de svarta ledningarna som "hänger" under tv'n,
och lite är det nog lurendreijeri med mukamas VIT tv.
Hela jäkla rutan är ju svart som natten...
Varför är inte den vit.. undrar jag?


Och nu bara så här oss emellan....
fy fanken var det är skönt att krypa ner under duntäcket och se en film från sängen.
Fast jag kommer inte att erkänna MrJärki det i all hast.....


10 kommentarer:

  1. Jag har haft tv i sovrummet många år o vet hur skönt de är att ligga under täcket se på något intressant, men alltid nu o då vaknar jag på natten o då pågår programmet "myrornas krig" ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var just de Mona...jag ser inget till slut mera. Glider bara djupare ner bland täcken dynor sluter mina blå och mordet blir outrett.

      Radera
  2. Snygg..visst är det sköna att njuta av någon bra film och kunna somna till den om man så vill. Nimim. En som just nu tittar på film i sängen under skönt varmt täcke.. alias Hemma hos Ingeborg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det har sina sidor Lotta....och man somnar ju i soffan också så man kan gott sova lite bekvämare framför tv'n i sängen.

      Radera
  3. Kvinnans list över mannens förstånd. Men hur är det med mannens list ?? Power to you Mr Järki.

    SvaraRadera
    Svar
    1. MrJÄRKI TACKAR FÖR ALL POSITIV RESPONS HAN FÅR säger att han kämpar på i sitt en mans krig mot orättvisor.
      Och jag säger att...... faaan att jag erkände :)

      Radera
  4. Han va smart han;) Vem kan nu motstå en vit tv?
    Helkko

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå smart och smart ;)
      men visst är det en fin tv.

      Radera
  5. Itäuudenmaanaijäklubi on laittanut Mr järki ehdolle "goldenäijä" pokalille. I.uud äijät kumartaa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ai että goldenäijä... ja jos sellainen pokaali tänne ilmestyy,
      niin se maalataan... ;)
      MrJärki kuitenkin kiittää kaikesta huomiosta minkä hän on nyt yhtäkkiä saanut.
      On mukamas joku muskettisoturi feelis.
      one for all and all for one! -suck-

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...