lördag 4 april 2015

Påsken härtills...

Kom ihåg härom dagen varför jag nuförtiden gillar påsk mera än jul.
Mycket mindre stress men lika god mat och långledigt.

Mitt påskpynt har kommit på villovägar i flytten
(läs uppe på en otroligt stökig vind)
Så pyntande består av blommor och färska ägg.

Lamm har vi ätit och pashan lyckades bra,
men kakreseptet som var på allas läppar före helgen Fazerblå kakan, den var en för söt besvikelse.
Lite var mitt fel också förstås...
men jag kasta reseptet så jag inte gör om den i misstag.

Påskgräset blev osått... men då jag klippte bort de utblommade pärlisarna så blev det ett fint "gräs" av bladen. Man tager vad man haver.





Visst skall vi festa ännu med god mat och trevligt sällskap men det blir först på söndag, då är bordet fullt igen av stora och små. Då skall också chokladäggen som påskharen gömt letas fram.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...