fredag 24 april 2015

Jag har köpt en ladugård idag.

Det var en mycket efterlängtad ledig dag idag.
MrJärki fråga mej i morse vilka planer jag har för dagen.
-tänker inte lämna huset,skall läsa och sola på terrassen.

Två timmar senare var jag i Lovisa.
Märkte att jag behöver till matbutiken och eftersom det är lika långt till Lovisa som Borgå. Så blev det Lovisa.
Sen har jag letat mej tokig efter en blå skarf med lite rött.
Så tänkte pröva på den stans utbud.

Matbutiken var snabbt skött för vi är inte hemma i helgen.
Och i ärlighetens namns.. så finns det inte så många affärer i den stan att besöka.
Men något de har.. så är fina caféer.
Jag var på Vaherkylä (mitt favoritställe) på te och en pajbit.
Köpte också hem två bakelser och de kom i den sötaste asken på länge.

Med nya krafter blev det ett stort loppis i centrum av stan.
Först hitta jag ladugården. Visste att juniorbönderna behöver.
Senare kom jag över te kannan från RiviéiraMaison.
Lycklig i hågen gled jag till kassan.
Lite orolig var jag om min glaskanna på baksätet,
för jag fick inget papper om den.
Gällde att ratta försiktigt.

Stan har tydligen bara en inredningsaffär mera, så naturligtvis gjorde jag en sväng där också.
En farmors plättar köks handuk kom väl till hands när kannan behövde få skydd under bilfärden.
Skarfen den hitta jag också i inredningsaffären.
Fast ser ni något rött i skarfen.....
Hur som helst ...den passa att skydda locket till kannan ...
Alltså en nödvändig anskaffning.



1 kommentar:

  1. Fullständigt nödvändig resa, fint att du valde Lovisa. Hmmm fortfarade utan rullisar ;). Trevligt veckoslut. Mona

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...