tisdag 12 oktober 2010

an Apple a day keeps the doctor away....

Jag var sååå söt sjuk efter maten och det fanns ingenting gott hemma. Först en snabbtitt på http://www.kinuskikissa.fi/ en av mina favorit kakbloggare. Sen till köket och kolla vad det  finns för ingredienser hemma. -öl och senap en ostkant och VISST TUSAN en mascarpone burk som blev gammal för 2 dagar sen. Mjölk fanns bara fettfri och havregrynen är från minutgrötspaketet. 
Nöden har ingen lag! Fram med min bästa kompis ..el-vispeln..... och hela fadderullan i ugnen.
Ljuvliga dofter sprider sej....Bäst att skruva bort dörrklockan och dra för gardinerna!!

Pajen heter omenapiirakka-vanilja-mascarponetäytteellä och jag följde reseptet ganska noga, men jag pudra nog lite kanel på.

Men innan jag hann få fram kameran  var det  tjuvar i köket...
Jag tror jag ska ta min bit senare, ska se först hur mannen mår ....
gammal mascarpone .. man vet aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...