torsdag 28 oktober 2010

Frilla stolen

Det är så många som nu har frågat hur min frillastol ser ut att det får bli dagens bild.

Var på en inredningssykurs för något år sedan. Där sydde jag den.
Man ska sätta en vanlig liten dyna under tyget, på stolsitsen, så blir det så där runt o mjukt.
Vårat MI ordnade eller ordnar ännu,  veckoslutslånga sykurser.
Perfekt när man inte kan binda sej för längre tid. Och plus att
vi hade en sådan inspirerande lärare....Tackar Lotta =)
Meningen var ju att alla 12 stolarna i köket skulle få en sådan "kjol" men .... 
Det blir nog... senare....
Samma tyg får jag inte,  för den tygbutiken finns inte mera, tyvärr.
..... It was my second home!!
Egentligen skulle hela min lön ha kunna betalats
direkt till tygbutiken, för dit bar jag den iallafall.

1 kommentar:

  1. Man kanske skulle ta sig till grannlandet på en kurs...eller det kanske finns kurser här också =)
    Min dröm är att ha ett syrum igen, som jag hade innan barnen kom och behövde egna rum. Där symaskinen kan stå framme hela tiden och i en hylla ligger fina tyger och bara väntar på att bli förvandlade till något användbart....

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...