lördag 9 oktober 2010

Möblera om... eller Sy

Det har varit en lång och ganska tung vecka på mitt jobb, så nu behövs någonting roligt som belöning.
 Det brukar vara god mat och gott vin. Det kommer man egentligen ganska långt med.
Men sen när man har varavat ner lite,så börjar det klia..... så måste man få göra någonting med händerna.
 Det kan hända att jag möblerar om, det går jäkligt bra utan hjälp
 -Man tar en dörrmatta, två pannlappar eller något liknande. Lyfter skåpet så mycket att det går en pannlapp under skåpbenet och sen ett under det andra. Lätt!!!
Nybörjare bör sätta ett under varje ben
 (tro mej...prövat => katastrof => grälor)
 Sen är det bara att knuffa på. Höga skåp glider på parketten som svanar i morgondiset, soffor som oxar på svag is...... OBS akta er för trösklarna om ni tänker ta långväga rutter.
 Men denhär gången lyckas inte dethär. Det ligger en karl på soffan! Så det var det!!!

Egentligen skulle jag tvätta sovrumsfönstret.... men ni minns vad jag  tycker om sånt göra + att jag borde sy en ny gardin, en rullis  eller hissgardin till det fönstret (kanske imorgon)
 Alltså måste jag börja Sy. Det blev lite allt möligt smått idag, t.ex. några mumin make-up-bags.

1 kommentar:

  1. Aj du brukar använda pannlappar. Ja klädde stickasockor på mina möbler sist som ja möblera om lite häftigare.Jag väntar desperat på inspiration att tvätta fönster. Tycks vara ett dåligt år för sånt!!!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...