torsdag 27 augusti 2015

Det är så man skäms!


Vi har i princip två ingångar hem till oss,
Huvudingången..
och en ingång via bakgården.
Vi bor ju som sagt i ett radhus.

På sommaren har vi nu sen mest använt bakgårdens ingång.
Enbart för att det är närmare till parkeringen.
Cirka 20meter!!

Lättjan är sen också en guds gåva,
bara så ni vet.

I morse då jag drog upp rullgardinen i sovrumsfönstret,
som vetter mot huvudingången,
så var det ett monster till blomma som mötte min sömniga blick.

Ingen har gått via den dörren på evigheter,
så jag har glömt blomman.
Inget vatten och under tak i husknuten...jäklar ändå!
Det har nog varit en snabb och plågsam död.
För någon vecka sen.
Inte ens våra gäster har sagt någonting.
Men jag kan nog tänka mej diskussionen bakom min rygg...
-suck-


Dethär fodra snabb korrigering, så efter jobbet blev det Plantagen,
och lite nytt grönt i kassen med hem.

Nu gäller det då bara att minnas dom också.


Kappsäcken är ett loppisfynd för några år sedan i Lovisa.
Inkommande helg är det igen evenemanget Lovisa historiska hus. Staden är då full av liv och rörelse. Loppisar i mängder! Absolut värt ett besök, fast lite längre ifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...