söndag 16 augusti 2015

Ni vet TV-programmet....

där man byter fru!!! Vaimot vaihtoon.
Jag har sett det några gånger....(minns inte på vilken kanal)
Ofta så är det två synnerligen olika familjer,
både i levnadssätt och levnads standard,
som byter mamman i hushållet till en annan för två veckor.
Eftersom vi nu talar om ett amerikanskt program så fattas inte drama minsann.

Varför jag nu nämner ett sådant (aivot-narikkaan) program är att jag ligger lite risigt till för tillfället.
Ni vet vid dethär laget MrJärki... som är noggrann och gör snyggt slutresultat....
Sen vet ni mej... utan tålamod som "håsar" på med mera idéer än förstånd att låta bli.

Det är så att vi hade fruktansvärt fula kakel i köket!!
Den som har lagt dem där i tiden har ett fullständigt förfryst färgsinne.
Det var meningen att jag skulle orka se på dem tills vi hinner byta ut dem till något snyggare.

För två veckor sen så plötsligt orka jag bara inte mera!!
MrJärki åkte till jobb och jag börja skydds tejpa kakel.
Jag hade köpt grå kakelfärg och meningen var att det skulle bli sk*tsnyggt.
Det blev inte det.
Jag hade slarvat med skyddstejpen så färg har typ "runnit" på de vita kaklen.
Det ser ut som jag målat på frihand....med krabbis.
Om min konfirmationspräst hade hört de orden som ljöd i köket ,då jag drog bort tejpen, så hade han svimmat.
Men fast jag hade stått på huvudet så fick jag det inte ogjort mera.


Det var lååånga timmar tills MrJärki kom hem från jobb.
Packa passet för säkerhetskull i handväskan om utfärden skulle bli snabb ;)

Han sucka så tungt när han såg köket, att jag tyckte riktigt synd om honom.

Jag föreslog att han skulle välja en annan fru åt sej.
Han sa att han skulle fundera på saken.


Det är nu två veckor sen............ och jag är här ännu.

Men av säkerhets skäl så kokar jag bara mat, städar och tvättar en tid framöver :)



10 kommentarer:

  1. Jassåå...det var på det lilla viset :-)

    SvaraRadera
  2. Jag sitter igen och skrattar så tårarna rinner när jag läser din text.
    Jag förstår dej fullständigt jag är nog lite likadann och Peter är så förbaskat noggrann.
    Ha det så bra!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
    Svar
    1. vi har nog också så smått börjat skratta åt eländet. Och som han sa man vänjer sej med åren ♡ med allt möjligt.

      Radera
  3. Hihi du är nog så bra! Kan du inte ta med ett typ rakblad och försöka på det som rann ut bort. Tycker nog att det ser mycket bättre ut nu!!
    kraam
    Sanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo lite lossna på det sättet men den färgen som rymt i den vita fogen sitter. Men det kommer nytt i höst så mitt konstverk blir troligtvis inte långvarit. Fast jag tycker som du att det är finare än tidigare ;)

      Radera
  4. Du är modig du...och det här bevisar nog att han ALDRIG kommer att byta ut dig mot någon tråkig fru utan överraskningar. Bra fixat.
    h. f.d Grannen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Modig och modig....kanske snarare dumdristig :) men får nog hålla mej lugn en tid försäkerhets skull liksom.

      Radera
  5. Silmä tottuu. Fogen kan man slipa lätt med fint sandpapper. De är så som slitna badrum piffas av endel fastighetsägare/förmedlare. MJB Ltd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo han märker det knappt...åtminstone så pratar vi inte om det mera... förutom då han visar upp köket för någon.
      Vänta bara tills ni kommer :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...