onsdag 5 augusti 2015

Gardin rumba.

Jag nynnar hela tiden Arne Alligators sång "familje rumba"
Då när vi träffas med små pojkarna så sjunger vi med hela cd.
Vi är stora fans allihop.

Nåjaa det blev ett litet avhopp från det jag mena berätta.
Jag har alltså haft gardinrumba.
Och ni som undrar så man kan byta gardiner utan att tvätta fönster.
Det ni!!! Det gör livet mycket lättare.

Köpte från Antikki Anna för någon månad sen gardinlängder.
De är av märket Miljögården och bara så snygga.
Priset var inte lika snyggt.
MrJärki såg paketet och muttra något,
han märkte inte att det var per gardin.

Om ni har vägarna förbi Antik Anna så vik in.
Jag lovar det lönar sej.
De vad de har till salu i sin "något-gott-till-kaffe" disken är faktiskt gott.
Du dricker ditt kaffe hemtrevligt bland antika fina saker.

Nu i veckan fick jag gardinerna avkortade och upphänga.
Jag var så nöjd.
Bilderna blev inte så lyckade när solen lyser mot fönstret.

Igen ett steg närmare ett trivsamt hem.
Det att jag sen fick en fin bukett med vita rosor var bara plus i inredningen.
Jag firar semester ännu och MrJärki jobbar,
Så jag träffar vänner alla dagar,
och sen småsover jag på terrassen i solen.
Boken är med för tredje veckan men öppnat den har jag inte ännu

Skönt att hinna ladda nerverna och orka sköta sociala kontakter i solskenet.



 Nästa gång visar jag mina nya köksgardiner jag sydde :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...