söndag 9 augusti 2015

Sista söndagen.

Imorgon börjar jobbet...
Jag har haft en bra semester....passligt bort hemifrån,
passligt mycket hemma.

Sista veckan var jag ensam ledig och då passa jag på att sköta lite den sociala sidan.
Vänner på kaffe nästan alla dagar och ibland i flera varv.

Jag har sytt... men städat ytterst lite.
Jag har bakat och gjort god mat.
Sista veckan så hade pulsen och min stressade nerv
lugnat ner sej så mycket att jag läste faktiskt två böcker.
Före det så tog jag nog ut boken på terass bordet,
lite som sällskap liksom då jag bara låg med slutna ögon och njöt(ZZzz)



Idag fick vi sen fint sällskap.
Så fint att de två mindre satt sina tossor upp på bänken.
De passa på och plocka blommor åt famo,
En maskros en viol och en lite äldre maskros.
De är fina...sa tre-åringen med en sådan besserwisser min
så det var bäst att söka fram ett snapsglas,

Sen börja en rörande rörig berättelse vad roligt de hade gjort med pappa.
Tur att pappa tolka var de hade varit.
-vi hade fiiina kläder på och alla shorts. Då får man inte såtta på blusen.
Tre åringens råd om man vill hållas fin.

Kanske något "mamo" måste tänka på i morgonbitti då jobbet kallar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...