fredag 13 september 2013

3 års utlottning.

Idag fyller bloggen 3år.
Och det skall firas
med en utlottning för er.
Och "skumppa" till mej.

Aldrig hade jag trott att jag skulle hålla på i tre år med att blogga.
Och tycka att det är roligt.
Fortfarande blir jag faktiskt lika förvånad av att folk läser mina inlägg.
Visst ser jag besöksmätaren tikka på.....men ändå...

Det jag lottar ut denna gång är en bok!
Boken heter Mitt liv på landet: Fyra årstider.
Alla vet säkert bloggen med samma namn.
Orsaken att jag vill ge den boken, är att jag beundrar människor som vågar kasta loss, och börjar göra det som intresserar.
Lotta som gjort boken, så hon är en vanlig mamma som bara våga.
Och visst är ju boken fin.
Köpte en till mej själv också. Tre åringar brukar ju få en bok!

För att kunna vara med så skall du senast 30.09.2013
kommentera här   =1lott.
länka till din blogg, om du har  = 1lott
lägg till dej som följare eller du är det redan  =1lott
För att det här nu inte ska bli fööööör seriöst
så får du 1lott ännu om du i kommentaren ger ett bra boktips!
Det kommer vi alla att ha nytta av hoppas jag.

Sen ber jag ännu att du i kommentaren berättar hur många lotter jag skall klippa åt dej.

Grattis till 3åringen och lycka till det önskar jag er.


****************************************
Blogini täyttää tänään 3 vuotta.
Ja sen meinsin juhlistaa arvonnalla teille rakkaat lukijat,
ja itselleni skumppaa...;)

Ja tänä vuonna olen valinnut kirjan, tänä syksynä julkaistu.
Mitt liv på landet : Fyra årstider.
Ostin yhden kappaleen itselleni myös. Kolmivuotiaathan yleensä saavat kirjan.
Kirja on kyllä ruotsinkielinen mutta on paljon ihania kuvia ja reseptejä.

Halusin tämän kirjan koska Lotta, joka pitää saman nimistä blogia,
on tehnyt sen ....mistä moni meistä haaveilee.
Uskaltanut jättää vakituisen työpaikan ja tehdä sitä mitä haluaa kaiken eniten tehdä.
Hän aloitti valokuvaajana ....ja nyt on oma kirja.

Mukaan arvontaan pääset viimestään 30.09.2013 laitetulla arvalla.
kommentoimalla  1arpa
linkitä omaan blogiin, jos on. 1arpa.
kirjaa itsesi lukijaksi, tai jos olet jo. 1arpa
ja ettei tästä nyt ihan vakava mielistä touhua tule
niin jos kommenttin vielä laittaa vinkin hyvästä kirjasta niin voi napata vielä 1arpa.
Laitathan kommenttin myös montako arpaa leikkaan sinulle :)
Onnea nyt vain kolmevuotialle... ja teille!  



58 kommentarer:

  1. Det blir nog bara en lott för min del. Har ingen blogg men följer din o många andras på fisveinredningsbloggar. Är så inspirerande!
    bitta35@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du vill vara med och tycker om fisve-bloggarna :)

      Radera
  2. Grattis till treåringen! Jag är gärna med och tar 3 lotter. Det är alltid lika roligt att läsa dina humoristiska inlägg :)
    Ha en skön helg,
    kram Tini

    SvaraRadera
    Svar
    1. 3-åringen tackar blygt och klipper lotter :)

      Radera
  3. Grattis till de tre åren med roliga och inspirerande inlägg!! Jag vill ha 2 lotter och kommer med ett "bilderboks"-tips : Katarina Gäddnäs bok - hem till gården.
    En trevlig bok om en Åländsk släktgård och renoveringen av den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar och den boken skall jag söka reda på.

      Radera
  4. Grattis treåringen, klart jag vill vara med i lotteriet med 2 lotter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mona och dina lotter är klippta.

      Radera
  5. Stora grattiskramar på 3-årsdagen.
    Jag har många gånger suttit och skrattat så tårarna runnit när jag läst dina inlägg, man blir alltid på gott humör, och många gånger har jag måst läsa högt för karln min när han undrar vad jag skrattar åt.
    2 lotter tack!
    Ha ett bra veckoslut.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojdå nästa gång jag ser din man så drar jag handväskan över huvudet.
      Tur att han inte vet att jag tappa just bort mej i en 0,5 ha stor skog :)

      Tackar ändå för grattisarna och klipper dina lotter.

      Radera
  6. Grattis till treåringen! Hoppas bloggen inte kommer in i trotsåldern nu! :)
    Jag vill förstås ha alla lotter jag kan få, dvs 4 stycken! Jag har länkat i min egen blogg: http://nallepuh.blogspot.fi/
    Jag är följare och jag har kommenterat här.
    Och jag kan ge hur många boktips som helst om nästan vad som helst utom kanske inredning?! :)
    Men alltså, boken Is av Ulla-Lena Lundberg ska ni alla läsa om ni inte redan har gjort det. Likaså ska ni läsa Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson.
    Jag kan också varmt rekommendera den underbara boken: Kvinnor och Kakor längs Kyro älv av Maria Österåker med vackra fotografier av Patricia Rodas. Här blandas kvinnovisdom med fina recept på kakor.
    Sedan ska ni förstås läsa Min mormors historia redigerad av Eva Fallenius och Jag ska egentligen inte jobba här av Sara Beischer. Mogen för skrubben av Solja Krapu är också en läsvärd bok. Kanske det här räcker en tid? :)
    Sen vet jag ju inte om jag vågar rekommendera den norska boken Blått av Grete Gulliksen Moe och Ingrid Skaansar. Du är ju mera för vitt och beige eller hur? Den finns översatt till finska och heter då Sinistä kotiin och den har jag faktiskt i min bokhylla, kan man tänka sig?!
    En riktigt skön helg till dig och de dina. Ser fram emot många fina stunder med din blogg.
    Kramar
    Inge

    SvaraRadera
    Svar
    1. STORT TACK Inge.
      Dethär var just vad jag ville, många bokstips.Du förstod mej precis.

      Is finns i hyllan väntar på sin tur, 100 åringen har jag läst (skitrolig)
      de andra lade jag på min boklista.

      Bloggen är inte i trotsåldern ännu ...men riktigt torr är den inte heller ;)

      Radera
  7. O N N E A 3-vuotiaalle!
    Kahdella arvalla (kommentti + lukija) mukana ihanassa arvonnassa.

    SvaraRadera
  8. GRATTIS till treåringen och till dej som hängt med så länge. Gillar din blogg, du skriver roligt och du pysslar så fina saker. Är med i din utlottning med hela 4 lotter.
    Är dålig på att läsa annat än inredningsböcker men under sommaren har jag läst alla Camilla Läckbergs böcker så dem eller tex. Stenhuggaren och Isprinsessan rekommenderar jag -ifall du inte läst dem..

    SvaraRadera
  9. 3-åringen tackar och gör lotterna.
    Läckberg har jag två, tyskungen och sen olycksfågeln. Olästa ännu!
    Och på min lista lägger jag ännu dina två.

    Håller nu på att "pyssla" med min nya taklamppa.
    FAAAN så motigt och svårt att få tyget snyggt. Visar KANSKE senare. Så får ni alla ett gott skratt igen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyskungen behöver du int läsa. Den gillade jag minst...;)Har du läst Fifty Shades of grey-serien...?

      Radera
    2. Jo jag har alla tre böckerna och har läst dom.
      Jag gilla inte någo vidare dom, men ändå fastna man på ngt sätt..
      Sex... sida upp och sida ner ;)
      Men som böcker var de inte något bättre än såndandär Harlekiini.

      Radera
  10. Grattis! Deltar med så många lotter som möjligt:)Bok tips kommer här...feelggod romaner så att man storknar! Deborah Smith´s böcker:Älvorna i Dunderry, Äppeldalen, Händelser i Bear Mountain, Risteävien polkujen kahvila.
    Och en annan författare, Kate Jacobs: Lankakaupan talvi och Lohturuokaa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma bara :)
      Alla böckerna är nya för mej, och den som just nu tilltalar mest är LOHTURUOKAA ;)
      Huset doftar god mat men är till nästa veckoslut....

      Radera
  11. Onnea 3-vuotiaalle blogillesi! Mukana yhdellä arvalla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kiitos Klaara ja kiva kun löysit tänne :)

      Radera
  12. Hei!Jag kan rekomendera















    Hei! Mitt boktips är Kristina Appelqvist`böcker,Den svarta löparen,Den som törstar,Liv i överflöd och De blå damerna.Spennande, men lättläst! Tre lotter til mej. annemarigabrielsen@gmail.com






    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anne-Mari roligt att du vill vara med :)

      Radera
  13. Hej! Första gången jag är inne på din blogg och gillar det jag ser! :-) Två lotter till mig tack!
    Boktips; "Nu vill jag sjunga dig milda sånger" av Linda Olsson.

    SvaraRadera
  14. Roligt att du hitta hit, Välkommen igen :)
    Boktipset skrev jag upp och lotterna klippta.

    SvaraRadera
  15. Homma hoidettu. Mukana kolmella arvalla (kommentti, blogipostaus, kirja mainos). Onnee kolmivuotiaalle.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kiitos Santra.
      Kävin samalla kääntymässä sun luona.
      Mutta kiireen vuoksi en kerinnyt kun pikkasen....niin tulenkin myöh. uudestaan.

      Radera
  16. Onnea kolme vuotiaalle! Yhdellä arvalla mukana, vaikkei mulla arpaonnea koskaan olekaan... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kiitos ja kiva että löysit tänne....vähän sama minulla mutta eihän sitä koskaan tiedä :) Lycka till!

      Radera
  17. Hei ja onnea.

    Käyntejä lähes päivittäin, satunnaisesti kommentoidenkin, ellei täällä niin kahvikupin ääressä. Tuomas Kyrön Ruskea kastike puhutti kotona ja huvitti luettuna, kyyneleet silmissä nauroin kuunnellessani sitä äänikirjana Antti Litjan lukemana - jatkoa Mielensäpahoittajalle, siis (voin joskus lainata sulle, jos tahdot).

    Tuliko tästä nyt sitten kaksi vai kolme arpaa? Omaa blogia kun ei ole eikä tule. Kiitos näistä ja niistä kahvipöytäkommenteista.
    Kram, Liisa

    SvaraRadera
  18. Kiitos Liisa, uskollinen lukija.
    Leikkasin sinulle arvat ja ilmoitan kun olen valmis lainaa sinulta sen kirjan
    ja sehän onnistuukin siinä kahvipöydän ääressä.

    SvaraRadera
  19. Hejsan!
    Jag deltar med två lotter:) Alltid lika roligt att läsa din blogg o tack vare dej kan jag nu oxå kommentera..Hoppas det blir minst lika många inlägg i framtiden!
    Mitt boktips är Kutsukaa kätilö( kommer int ihåg va den heter på svenska). Handlar om 1950-talets London o va en succe som tv-serie.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Två lotter klippta :)
      Boktipset ska jag ta på allvar för jag såg några avsnitt av serien och jag tyckte om den.

      Radera
  20. Onnea hauskalle 3 vuotiaalle!!
    Yksi arpa minulle koska minulla ei ole kirjaehdotusta, luen vain blogeja.
    Jatkathan samalla tyylillä, on niin ihanaa lukea sinun iloista ja hauskaa tekstiä. Ja kauniit kuvat! Olet inspiroiva tälle kotiäidille.

    Hyvää syksyä toivottaa "vakituinen lukija"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kiitos Lukija :)
      En tiedä osaako kolmivuotiat punastua, mutta tämä tapaus osaa moisesta ylistyksestä.... Ei kai tämä blogi tästa muutu, vaikka kovasti kyllä yritän vaikuttaa aikuiselta ;)

      Radera
  21. Grattis på 3-års dagen! Åh den boken vill jag vinna och tar 2 lotter! Har tyvärr ingen egen blogg numera. Mitt boktips är Viveka Stens deckarserie som utspelar sig i Sandhamn, superspännande!
    Kram Anki
    anki.mail@telia.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anki! Håller med dej om Sandhamn serien har läst några.
      Och dina lotter finns bland de andras.

      Radera
  22. Grattis tre åringen från en annan Anki. På nattduksbodet ligger Veitsen terällä. ( 2 lotter ;))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och så tackar jag en annan Anki :)
      Den boken har jag också läst, och min är t.o.m signerad.....
      Två lotter klippta!

      Radera
  23. Hej.
    Super mysig blogg du har!
    Deltar gärna i din utlottning. Följer din blogg sedan länge, har bara aldrig kommenterat förut.
    Mitt boktips är Ernst nya bok " Året med Ernst". Det är en fin bok med många fina bilder och härliga bilder!

    Ha en bra helg!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  24. Hej igen,
    Härlig text. Skulle det vara, så här blir det då man har två småttingar runt sig.
    Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt Maria att du nu kommentera :) Hoppas du gör det igen..
      Vet du jag tänkte först beställa Ernst-boken som utlottningsgåva men valde sen denhär. Men Året med Ernst finns absolut på min önskelista till jul.

      Radera
  25. GIllar din blogg! Grattis till de tre åren! Bara en lott för mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar och din lott ligger nu bland de andra.

      Radera
  26. Grattis till 3åringen. Denise Mina Getingsommar alla hennes böcker är spännande. Vill gärna ha boken du lottar ur . Ha en bra dag.
    Gustafsson.yvonne@telia.com.

    SvaraRadera
    Svar
    1. tackar och jag klippte till dina lotter :)

      Radera
  27. Hej och grattis till 3-åringen! Är blogglös men ej lottlös, deltar med en lott. Hälsningar från Tuula
    ( tuulalehtola@hotmail.com )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar och din lott är klippt, och trevligt att du hitta hit :)

      Radera
  28. Grattis och nog vill jag vara med!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  29. Mukana yhdellä arvalla vaikkakin näin myöhään:)

    SvaraRadera
  30. Hej Monica!

    Jag kikar in här på din härliga blogg nu och då, och nu vill jag delta i din utlottning av boken som verkar vara en sådan jag gillar. En annan bok jag gillar är Dekorera vackert av Minna Mercke Schmidt så den boken rekommenderar jag varmt!

    Det blir väl två lotter för mej!

    Varma hälsningar av Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du hittat hit Linda :)
      Dekorera Vackert har jag själv också, och gillar den. Plockar fram den med jämna mellarum för tips till kransar och dylikt.
      Två lotter klippta!

      Radera
  31. Grattis!!!
    Du har en jättetrevliga blogg som jag brukar följa! Hoppas på tur med en lott!!
    Britt
    jonesig58@hotmail.se

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...