söndag 1 september 2013

Det blev en stor bordduk i linnetyg.

Det blev en likadan duk
som jag stod och tumma på i Lovisa förra helgen.

Men när mitt sunda förnuft sparka mej hårt i knävecket,
så lade jag den tillbaka på butiks hyllan.
Och gick ut ur affären......
för säkerhets skull.

För jag är sykunnig.
För jag har linnetyg hemma.
För den kosta 109euro.

Om jag är sykunnig, så det kan man diskutera,
för jag nåla allting åt fel håll.
På hela volangen så var knappnålen instucken åt fel håll.
Och rynkad volang fanns det  8meter x2.
Obekvämt att sy när nålen kommer "fel" emot..

Jag hade planerat två volang rader tätt intill varandra.
Men ångra mej...less is more.

Jag gillar min duk.
Och det att den blev mej att kosta 18euro.
Vad skall jag göra med det jag förtjäna på dethär?!!


*********

Eilisistä ompeluhetkistä tuli keittiöön uusi ihana pöytäliina.
Idean tähän liinaan sain viime viikonloppuna Lovisassa.
Siellä oli sisustusliikkeessä samantapainen liina,
mutta hinta oli 109euroa.
Silloin pidin hinnan kovana.
Mutta nyt kun laskin niin minun materiaali kustannuksista tuli 18euroa.
Koska olin ostanut Eestistä halpaa pellavaa, 6e/metri.
Ja siihen muutama tunti töitä päälle, niin kyllä se 109 varmasti on ihan oikea hinta.
Oli miten oli.... minä olen tyytyväinen liinaan.


13 kommentarer:

  1. Skitsnygg ! Nog är det bra att vara ekonomisk, du fick bra timmapeng !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst vann jag på att sy den själv och nöjd är jag också :)

      Radera
  2. Duken blev jättefin! Jag vill oxå ha en sådan. Måste väl åka över till Estland ;)
    Ha en fin början på september!
    kram Tini

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tini, jo jag vill också ha mera linnetyg. Kan inte förstå vad jag tänkte på med att bara köpa 5m. Yrboll!!

      Radera
  3. Wow vad duktig du är.
    Kram Ingeborg

    SvaraRadera
  4. Där ser man, vad man sparar när man själv kan tillverka saker. Duken blev skit snygg, de är skojigt att snappa upp inspirationer när man rör sej på stan.
    Ha det så bra1
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar :) egentligen så såg jag en tidningsbild för länge sedan på en sådan duk. Och tyckte att den skall sys. Men glömde bort hela projektet, och linne är ju ganska så värdefullt hos oss..Men en gammal tant behövde en påminnelse så börja det nog hända ;)

      Radera
  5. Tsiisus! Den va snygg,vill ha en likadan! Nu kan du köpa någo annat för de 91 euro du spara:)
    Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo och du kan garanterat, bara du hittar tiden.
      Jag har inga problem att spendera 91 euro :)

      Radera
  6. Åh så fint :) Inredde själv just min terass med vitt och beige och kom att tänka på dej :) Finns bilder på bloggen om du vill se.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...