tisdag 17 september 2013

sommarens sista...

Plocka in sommarens sista blommor från gården.
I komposten växte den lilla söta violen.
Jag rädda den därifrån
och nu får den pryda trappbordet.

I förrådets fönsterlåda fanns några margerita blommor.
De fick komma in och pryda tuppen.
Vaserna är gammalt fornfynd från min arbetsplats.

Det jag nu skulle behöva är färggranna höstlöv
och rönnbär i massor.
Men ingendera finns det hos oss ännu.

p.s dethär är mitt 500 inlägg. Man får ju vara tacksam
att det blev ett med vackra bilder. Och inte ett inlägg om
något som misslyckats totalt och kryddat med svordomar.

*****************

Kesän viimeiset kukat.
Orvokki kukki kauniina kompostissa, mistä sen pelastin.
Nyt se koristaa meidän terassin pöytää.

Varaston ikkunalaatikosta taas bongasin muutaman
margerita kukan. Ne taas koristaa nyt vessan pöytätason.
Ainakin kunnes onnistun hiustenkuivaajalla ne kataa....
Nyt on hakusessa pihlajamarjaa ja värikkäitä syyslehtiä,
mutta ei löydy meilläpäin.

p.s tämä on 500 krt kun tänne jotain sepustan. Nyt pitää tietysti olla kiitollinen että on kauniita kukkakuvia tällaisena historiallisena hetkenä ;) eikä joku muu tyhmä kertomus.
Ja vielä kirosanoin väritettynä.


2 kommentarer:

  1. Så vemodigt när du skriver sommarens sista men sant.
    Rönnbär skall jag nog också ta in.
    Ha det bra.

    SvaraRadera
  2. Ja, så vemodigt det låter med sommarens sista men tyvärr går vi snabbt mot den mörkare tiden nu... Hoppas vintern går lia fort som sommaren har gjort..

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...