onsdag 11 september 2013

Nu är goda råd dyra...

28.6.2013
Köpte mej ett olivträd i våras.
Alla som känner mej skratta i skägget.
Jag märkte nog.
Men okey det finns inte en grönväxt som mår bra inne hos mej.

Jag är mera för buketter
och sånt som inte är ens menat att finnas längre än 10dagar.

Och en sån människa går och köper ett olivträd!!

Sommaren har gått bra.
Trädet har funnits ute vid paviljongen.
I gassande sol men lite skugga ändå.
Långa ljusgröna fina kvistar har det vuxit.

Nu måste jag börja tänka på att ta in korgen.
Och hur sköter jag den nu då?
Vet att den säkert skall klippas....
Tips?
Eller skall jag donera bort den medan den är i liv ;)

9.9.2013

1 kommentar:

  1. Ei vitsi, milloinkohan koittaa se päivä ku mäkin saan sen ihan ensimmäisen oman oliivipuun.. :P

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...