söndag 29 september 2013

och på den sjunde dagen...

fick hon den färdig.
Lampan alltså.
Den som jag har knåpat på i dagar.
Fingertopparna sjuka
och tålamodet på bristningsgränsen.
Men nu hänger den i taket.
Och jag är riktigt nöjd faktiskt.
Fast snyggare små stygn det hade jag ju nog kunnat försöka åstadkomma faktiskt.
Hela systemet blev mej att kosta 23,85euro.
Allt från Hemtex.
Tyget var en gardinkappa på 2,5m och allt gick åt,12,95.
Själva lampskärmen 7,95 och strömdelen 2,95.
Visserligen så har min "söndagselektiker" inte fakturerat ännu ;)
Men utan kvittans så borde det räcka med kvälls te.


Ja vihdoin sain sen lampun varjostimen valmiiksi. Kyllä on kestänyt. Se on vaatinut minulta aivan hirveesti kärsivällisyyttä, mitä minulla ei todellakaan ole. Mutta nyt olen kyllä aika tyytyväinen. Niin hienoa jälkeä kun olisin toivonut en saanut aikaiseksi. Mutta kelpaa se meidän "kirjastossa" missä kukaan ei ikinä ole.
Tai nukkuuhan siellä pieniä lapsia joskus. Se vanha kattoplafondi, aivan järkky, sai jo uuden kodin ;)
Kaikki tarvikkeet tähän uuten lamppun löysin Porvoon Hemtexistä ja hinnaksi tuli koko komeudelle kokonaiset 23,85. Tosin se mun "kotisähkäri" ei ole vielä laskuttanut tästä sunnuntaityöstä ;)

10 kommentarer:

  1. Super fin lampskärm du fixat till.. Jo det är pillrigt med skärmar, mitt tålamod vill int hinna till då jag skulle göra en..
    kraam
    Sanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo visst, det är min "heimlaga" TineK :)

      Radera
  2. Så fin din lampa blev! Det var nog mödan värt :)
    Ha en fin ny vecka!
    kram Tini

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är nöjd och bara det går lite tid, så gör jag en till.....
      kanske.

      Radera
  3. Skärmen blev fin...och jag såg en viss metallsoffa i rummet:)

    SvaraRadera
  4. Å, så fin lampskärm du gjort! Den får du verkligen vara nöjd med.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, och jag är nog nöjd...också att den blev färdig :)

      Radera
  5. jättesnygg lampa, bra jobbat, Irene

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...