måndag 16 september 2013

Höstens första...

Nu är en stor del av sommarens blommor i komposten.
Några korgar får hänga med lite ännu.
Inga höstblommor har jag skaffat men det lär bli det vanliga,
calluna eller vanlig ljung...

På lördag så tog jag korgen och stövla till skogen.
Ingen svamp ville jag ha, det var ris och mossa var jag ute efter.
Med korgen full så yra jag på i "halvhektarskogen"
Och plötsligt så kände jag inte igen mej alls.
Just som hjärtat gjorde ett *jaghartappatbortmejiskogen* skutt..
så körde det en bil på 30m avstånd från mej...
Så jag hitta nog hem.

Väl hemma så gjorde jag inpirerad av boken Mitt liv på landet,
(som du kan vinna hos mej här *KLICK* )
En kruka med mossa och höstens första ute ljus.

Nu skall ni ha en riktigt trevlig måndag....



Nyt on suurin osa kesänkukista kompostissa, osa oli kyllä ihan sen näköisetkin että sinne kuuluu,
mutta jotkut oli oikein innostunut nyt "syssymmällä" kukkimaan. Koska mitään uutta syyskukkaa en ollut hankkinut niin oli pakko metsään lähteä.
Kori täynnä sammalta ja risuja ajattelin sitten kotiinpäin lampsia...
kuin tuli sellainen inhoittava olo nyt että en taida oikein tietää missä olen...
Kerkesin sen sydänpysähdysen verran ihmetellä.....
kun auto ajoi 30m minusta....Maantiellä..... Missä on katuvalotkin....
Ja mitenköhän se edes on mahdollista eksyä "puolenhehtaarinmetsässä"
Noh.. kotona värkkäsin sitten Livet på landet kirjan innostumana sammalruukun.
Kirjan voit muuten voittaa täällä minun luona *KLICK* on siinä muitakin kivoja ohjeita.

Hauskaa maanantaita teille kaikille.



3 kommentarer:

  1. Vilken tur att du inte villade bort dig. Så snyggt du pyntat!
    Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  2. Ljuvligt arrangemang du gjort! Nu får jag hoppas på tur i utlottningen :)
    Ha en god fortsättning på veckan!
    kram Tini

    SvaraRadera
  3. Vilket fint höstarrangemang!
    Javisst var det min gubbe du såg Isabella. Jag var också med på partyt. Faktiskt så var jag med som statist tre olika inspelningsdagar. :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...