måndag 23 september 2013

I'm a taxi driver in Calcutta...

Nu finns risken att hela min lilla värld blir lite finare!

För jag har fått av min lillabror flere rullar spetsmönstrad tape.
Jag var helt hysterisk först,
måtta lite överallt var jag kunde "spetsa" till det lite...

Tur att bilen fick vara ifred,
annars hade stackars Fransyskan sett ut som en taxi i Calcutta..
Spetstape runt alla fönster :)

Nå genast då jag fick fötterna på jorden så tog jag till en liten glasburk.
För då blev jag noga om mina rullar.
Och nu är jag så nöjd.
Och lugn.


************

Meni meikäläsen maailma ihan sekaisin kun pikkuveljeltäni sain pitsistä sisustus teippiä.
Olin joka paikassa niitten rullien kanssa teki niin mieli pikkasen....

Annoin luojan kiitos auton olla rauhassa,
sillä jos siihen olisin joka ikkunan ympäri pitsiteippiä liimannut,
niin Ranskatar olisi näyttänyt taxi-autolta Calcutan sivukaduilla.

No kyllähän  minä sitten pikkasen rauhotun, ja melkein pihiksi
muutuin. Ihan pienen lasipurkkiin sitten teippasin.
Ja kaunista tuli.
Ja meillä rauha!

8 kommentarer:

  1. hahaha, tänk vad lite spets kan göra åt en kvinna.

    SvaraRadera
  2. Vacker tejp, passar fint på glasburken!
    Ha en god fortsättning på veckan,
    kram Tini

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag skall nog hålla mej till små saker ;)

      Radera
  3. Brorsan tycks nog känna dig rättså bra:) o liiiite piki kan du nog tejpa på bilen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan nog hända att hans bättre hälft var inblandad...
      Tycker du att jag kunde i framrutan lite i övre kanten... ;)

      Radera
  4. Så fint det blev med spetstapen, ett
    toppenbra sätt och göra egna vackra
    ljuslyktor.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Jo nu söker jag liknande glas burkar så jag får fortsätta limma :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...