tisdag 24 september 2013

Höstblommor.

Nu är de sista pelargonerna i komposten.
Där blommar det ganska så fint,
Den varma fina hösten gör att vi har en mycket fin kompost i år.

I kökslådorna blev det Calluna.
Tallkvistar vill jag ha sen lite senare.
Ljusslingan den kommer också sen senare.

På trappan finns vit cyklamen och vanlig ljung i en gammal fin trälåda.
MrJärki undra var jag har hittat den gamla söndriga lådan,
-för du har väl ändå inte köpt den!!??
-neeeej den är gammal....
 Jag kommer troligtvis nog inte till himlen.

Och på bordet i paviljongen finns en gammal kastrull
fylld med ljung. Underligt färggrant för att vara hos mej.
MrJärki var helt ifrån sej igen
-mammas kastrull!!!

Av en god vän fick jag den finaste blomkorgen någonsin.
Den hängde vi upp brevid dörren.
Här skall det bli roligt att byta blommor efter årstid.
Ser ni pärlhyacinterna nästa vår.....

 Dethär är i grannaste laget hos mej, men på något sätt så tilltalar det mej iallafall.

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Visst, men min halmbal fattas ännu ;)

      Radera
  2. Oj va fint du har lagat, gillar verkligen mammas kastrull och bordet den står på ! Köpte också en riktigt fin flerfärgad calluna idag !
    Ha de bra !
    Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar och jag börjar nog vänja mej vid den granna kastrullen när jag svänger in på gården :)

      Radera
  3. Ljuvliga höstplanteringar! Gillar särskilt syklamen i lådan :)
    Ha en fin kväll!
    kram Tini

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade syklamen ifjol också och den håller ganska bra faktiskt.

      Radera
  4. Så fint du fixat ute.. Man är väl tvungen att ta itu med det för det var ju frost i natt, så sommarblommorna börjar bli skraltiga...
    Vad var det i Itäväylä ?
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Din blogg nämndes som inpirationskälla av en bloggare, som var intervjuad av tidningen :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...