torsdag 19 september 2013

Skärp dej Qvinna!!!

Vi ska ha kräftskiva,
och jag har ALLT under kontroll
vad som gäller att pynta matbordet och dekorera utomhus.
Det allra bästa med att ordna fest så är ju att få planera dukningen och att få pynta.

Dukarna är strykta.
Haklapparna strykta.
Köpt en ny stor lykta.
Skaffat en gammal trälåda.
En massa höstblommor är köpta.
Köpte en massa röda äppel.
Plockat kottar.
Printat sångtexter.
Gjort en snaps "cooler" av is med blommor.

All möjlig rekvisita är redan framplockad...
Ljus, glasburkar, servetter.....bestick, flaggband
Med andra ord så är allt under kontroll!!

Utom maten!!!
Jag har inte gjort ett strå i kors för maten.
Eller jo jag köpte nästan 2kg äppel ...
och 2,4kg grovt salt ;)
men med det kommer jag inte långt.

Om jag inte skärper mej, så kommer dethär att sluta med
att vi bara sjunger och dricker runt ett dukat bord.......iklädd haklapp!!!

**********************
Meillä on rapujuhlat lauantaina.
Ja minun mielestä parasta juhlien valmisteluissa on se että suunnittelee kattauksen ja muuta koristelua.
Ja vähän silleen se on nytkin mennyt.
Kaikki on valmiiksi suunniteltu.
Pöytäliinat silitetty, kaikki muu pikkurekvisiitta on kaivettu esiin, purkkeja kynttilöille hankittu ja syyskukkia kassikaupalla, lautasliinat valittu, lippunauha, laulunsanat printattu,tarjoilu astioita...
Mutta....
mitään en ole tehnyt ruuan suhteen! Tai ostinhan minä 2kg omenaa ja 2kg suolaa.....
Mutta en oikein näillä eväillä pidä vieraita tyytyväisinä. Ja ei ne ainakaan koskaan tule uudestaan.
Jos en nyt ryhdistäydy niin me vaan lauletaan ja juodaan katetun pöydän ääressä syöden omenaa kynttilän valossa.






2 kommentarer:

  1. Ni kan ju alltid äta äppel doppade i salt o hoppeligen har ni något att skölja ner det med......

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte precis som Mona:) Men hon hann före...köp hem myky dricka bara!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...