måndag 9 september 2013

Äppelrosor i kakan.

Och så bakar vi igen.
Vill minnas att det var på Pinterest jag hitta en bild på en fin äppelkaka.

Och där var äpplet i kakan inte som man brukar ha, i klyftor eller rivet....
Nej det var rosor av tunna äppelskivor.

Och det måste ju prövas.
Fast igen hos oss äter just kaffebröd hemma mitt i veckan...

Det äpple jag hade hemma,
så var inte en bra sort för denhär typens fixande.
Alldeles för mjukt och saftigt.
Men jag försökte.

Att få långa smala strimlor visa sej också vara en konst.
Pröva med potatis skalaren och filè kniven,
men bäst blev det med osthyveln.

Just nu doftar här ljuvligt och jag borde ta mej till kvällsturen.
Pajen hinner inte bli färdig så jag hade kunnat visa bild av färdig kaka.
Men ni får ta till fantasin.

Måste erkänna att då jag titta i ugnen så är den inte sååå vacker
som jag hade tänkt mej.
Pinterest kakan var finare :( men min är godare :)
Definitivt fel äppelsort.

Får jag bjuda på en bit av äppel mascarpone kakan?

3 kommentarer:

  1. Så fin och god pajen ser ut, rolig idé :)
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Du är nog bara självkritisk... Vet att kakan är både vacker o god !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...